Powszechnie wiadomo że, wiele przedsiębiorstw boryka się z problemem Big Data. Przyrastająca w postępie geometrycznym ilość danych to wyzwanie dla infrastruktury IT w każdym przedsiębiorstwie. Wiele osób nie widzi korzyści jakie dają gromadzone informacje.
IBM „przepytało” osoby decyzyjne w blisko 900 firmach rozsianych po 70 krajach. W toku rozmów wyłoniły się główne czynniki mające największy wpływ na zarządzanie Big Data. Same dane to nie wszystko. Mogą pomóc, ale mogą też zaszkodzić jeśli są nieumiejętnie opracowywane. Z tego powodu warto głębiej zastanowić się nad zagadnieniem i implementować skuteczne i poprawne strategie analizy danych. Co za tym idzie sama technologia powinna wspierać tego typu strategie.
Na koniec pozostaje Klient wewnętrzny i osoby zaangażowane w projekt biznesowy. Przygotowanie pracowników do pracy z nowymi technologiami oraz ich osobiste przekonanie, że technologia gra w tej samej drużynie co oni, to kluczowy elementem zarządzania Big Data. Takie podejście gwarantuje kapitalizację big data, czyli czerpanie bezpośrednich korzyści z danych, które tak czy owak są gromadzone. Jak wskazują badania, firmy które nie podejmują działań w celu optymalizacji i kapitalizacji Big Data są zwyczajnie niezadowolone ze skuteczności lub braku skuteczności podejmowanych decyzji. To oczywiście przekłada się na wyniki i odbija rykoszetem wśród kadry zarządzającej, dla której podejmowanie trafnych decyzji biznesowych jest istotą funkcjonowania w biznesowej strukturze.
Więcej danych oraz wniosków z przeprowadzonych badań przez IBM Institute of Business Value znajdziecie na dołączonych infografikach i opracowaniu w .pdf: http://public.dhe.ibm.com/common/ssi/ecm/en/gbe03577usen/GBE03577USEN.PDF
Źródło: http://serwerblog.com