Jak odzyskać pliki po ataku Qlocker?

W ostatnim czasie zespół pomocy technicznej QNAP na całym świecie pomagał użytkownikom, którzy padli ofiarą ataków Qlocker, w testowaniu i rozwiązywaniu problemów spowodowanych tymi atakami. W wyniku tych działań udało nam się znaleźć sposób na odzyskanie danych użytkowników z zaatakowanych serwerów NAS QNAP.

Jeśli:

  1. Twoje pliki zostały zaszyfrowane przez Qlocker,
  2. nie ma możliwości odzyskania klucza szyfrowania,
  3. nie zapłaciłeś okupu,

nie płać okupu, tylko jak najszybciej skontaktuj się z pomocą techniczną QNAP (https://service.qnap.com/). Inżynierowie pomocy technicznej QNAP przystąpią o próby odzyskania danych, które zostały zaszyfrowane. Nie zmieniaj/usuwaj/zapisuj żadnych plików na NAS, aby zwiększyć prawdopodobieństwo odzyskania danych.

Zaawansowani użytkownicy mogą skorzystać z poniższych instrukcji i spróbować samodzielnie odzyskać zaszyfrowane pliki na serwerze NAS QNAP:

Wymagania dotyczące używania Qrescue

Abyśmy mogli Ci pomóc odzyskać zaszyfrowane pliki, muszą być spełnione następujące warunki:

  1. Twój NAS został zaatakowany przez Qlocker,
  2. pliki .7z są nienaruszone (nie były usuwane, modyfikowane),
  3. przestrzeń dyskowa oryginalnych danych nie została nadpisana,
  4. posiadasz pusty dysk twardy (zewnętrzny) o pojemności nie mniejszej niż ilość danych do odzyskania,
  5. zgadzasz się z zasadami QNAP Data Recovery.

Pojemność zewnętrznego dysku twardego musi być większa niż łączny rozmiar wszystkich plików na serwerze NAS QNAP, które chcesz odzyskać. Podczas odzyskiwania zewnętrzny dysk twardy zostanie sformatowany (system plików ext4). Wykonaj kopię zapasową danych zapisanych na zewnętrznym dysku twardym lub użyj nowego dysku.

Jak skontaktować się z pomocą techniczną QNAP

  1. Przejdź pod adres https://service.qnap.com/ w przeglądarce internetowej na swoim komputerze.
  2. Kliknij „Zaloguj się” aby uzyskać dostęp do portalu przy użyciu konta QID.
  3. Podaj swój adres email/numer telefonu powiązany z QNAP ID oraz hasło, po czym kliknij „Zaloguj się”. Jeśli nie posiadasz QNAP ID, kliknij „Zarejestruj się”, aby założyć nowe konto.
  4. W górym menu kliknij „Pomoc techniczna”
  5. Przewiń widok w dół i wybierz „Utwórz zgłoszenie pomocy technicznej dotyczące Qlocker.”
  6. Przeczytaj Ważne uwagi dotyczące usługi Qlocker Data Recovery Service i kliknij „Rozumiem”.
  7. Wypełnij wszystkie wymagane pola formularza po czym kliknij „Wyślij wiadomość”. Inżynierowie Pomocy Technicznej QNAP skontaktują się z Tobą w najkrótszym możliwym czasie.

Jeśli uważasz się za użytkownika zaawansowanego, możesz skorzystać z dodatkowej instrukcji, która pozwoli wykonać wszystkie kroki samodzielnie. Instrukcja w formie PDF dostępna jest TUTAJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *